اطلاعیه‌ها

اطلاعیه حزب کومه له کردستان ایران؛ به دنبال اجرای شتابزده حکم اعدام روح الله زم

02:38 - 14/12/2020

اطلاعیه حزب کومه له کردستان ایران؛ به دنبال اجرای شتابزده حکم اعدام روح الله زم

اطلاعیه حزب کومه له کردستان ایران؛


به دنبال اجرای شتابزده حکم اعدام روح الله زم
روز شنبه 22 آذرماه 1399، "روح الله (نیما) زم"، فعال رسانه ای، بنیانگذار و مدیر کانال تلگرامی "آمدنیوز" فرزند محمدعلی زم (رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی رژیم) از سوی جمهوری اسلامی اعدام شد. نامبرده در مهرماه سال گذشته و در پی توطئه ای برنامه ریزی شده، با همکاری و همیاری عوامل، همپیمانان و وابستگان رژیم، از عراق ربوده و به ایران بازگردانده شد. مراحل بازجویی، دادرسی و محاکمه وی در خفا و بدون هیچگونه شفافیتی صورت گرفت و متهم از حق دسترسی به دادرسی عادلانه، وکیل مدافع مستقل و حضور در دادگاه علنی محروم بود.
او نیز به مانند بسیاری وادار به مصاحبه تلویزیونی و اعترافات اجباری گردید و سرانجام پس از مدت نسبتا کوتاهی به اتهام "افساد فی الارض" به اعدام محکوم شد و تنها پس از گذشت 4 روز از تأیید این حکم از سوی دیوان عالی، به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی حکم وی اجرا گردید. بی تردید اجرای شتابزده این حکم، نشانی از هراس حاکمیت از افشا و انتشار اسناد و اطلاعاتی بود که روح الله زم به واسطه پیوندهای خانوادگی و ارتباطات گسترده در ساختار نظام به آن دسترسی داشت.
ما ضمن مخالفت کامل با حکم غیر انسانی اعدام با هر توجیه و بهانه ای، صدور چنین حکم و اجرای سریع آن را صرفا به اتهام خبرنگاری، خبررسانی و فعالیت رسانه ای، ناقض مبانی حقوق بشر، مغایر با اصول دموکراسی و تلاشی جهت حذف مخالفین، نقض آزادی بیان و گردش آزادانه اطلاعات می دانیم و قویا آن را محکوم می کنیم.
حزب کومه­ له کردستان ایران
دبیرخانه کمیته مرکزی
13/12/2020