مقالات

 ٣١ خرداد روزپیشمرگە کومەلە

05:14 - 20/6/2022

گرامی باد ٣١ خرداد روز پیشمرگە کومەلە، یاد همە جانباختگان  جنبش آزادی خواە خلق کرد وکومەلە و درمیانشان رفیق سعید معینی(خانە)را گرامی می دارم، وبە تمامی خانوادهای سرافراز شهدا و جانباختگان راە آزادی وسوسیالیسم، کادر واعضای کومەلە وهمە رزمندگانی کە در طول این سالهای گذشتە درصفوف این نیروی آزادیخواە وبە خط مشی و اهداف این  جنبش فعالیت داشتەاند وافتخارمی کنند درهمە جا تبریک می گویم.

نیروی پیشمرگە کومەلە باافتخار می تواند نشان بدهد کە در طول حیات مبارزات خود درکنار مبارزە سرسختانە ، حماسە آفرین ، و پر از فداکاری برعلیە رژیم استبداد جمهوری اسلامی در ایران و بخصوص در جامعە کردستان نیرویی آگاهی بخش ، مدافع حقوق زنان، کارگران، مبلغ اندیشەهای پیشرو ونوید بخش، و دنیای بهتر وشایستە برای مردم کردستان بودە است..
مردم کردستان با پشتیبانی خود از کومەلە وبا پذیرفتن ومشارکت درفعالیتهای این حزب از حرمتهای انسانی خود و برحق  دفاع کردەاند، هزاران انسان بیشترین روزهای با ارزش زندگی خود را در صفوف این نیرو  سپری کردند وبە این روزها وگذشتە خود افتخار می کنند. می توان گفت بیشتر این افراد انسانهای خوشنام وشناحتە شدە با تفکر چپ سوسیالیستی بودەاند کە آرزوی زندگی بهتر و لایق و  دور از استثمار در دل داشتند کە در صفوف نیروی پیشمرگە کومەله  جان باختند و همیشە یاد ونامشان پیش مردم زحتمکش وخلق کرد جاودانە خواهد ماند.

٣١ خرداد در عین حال سالروز جانباختن رفیق سعید معینی (خانە) اولین پیشمرگ کومەله و اولین جانباخته صفوف کومەله  است. به این مناسبت یاد عزیزش را گرامی میداریم، که زندگی ومبارزەاش سرمشق پیشمرگان کوەلە بودە است. رفیق سعید معینی(خانە) درسال١٣٥٢ درپارک لالە تهران توسط ساواک دولت شاهنشاهی دستگیر وتحت شدیترین شکنجە وآزار قرار می گیرد، ارادە و مقاوت او از سلولهای زندان فراتر رفت وحتی روحیە بخش  برای همبندانش شد، دراین دورە بود کە ایشان بەعنوان مقاومترین زندانی زیرشکنجە شناختە شدند. ساواک شاە علیرغم این همە شکنجەهای غیرانسانی نتوانست لب رازدار او را بگشاید وپس از١٨  ماە زندانی و شکنجە مداوم  مجبور بە آزادی وی شدند.

رفیق سعید معینی(خانە) بعد از آزادیش بیشتر بە فعالیتهای انقلابی خود با کومەله ادامە داد.ودرسال ١٣٥٦ ازجانب تشکیلات کومەلە برای ماموریتی  بە کردستان عراق رفت و همراە بانیروی اتحاد میهنی کردستان(یەکیەتی نیشتمانی کوردستان) قبل از آنکە بتواند ماموریت را بە اتمام برساند در٣١ خرداد دریک درگیری نا برابر  بانیروهای بعث عراق در روستای دری نزدیک شهر ماوت  در راە آرمانهای کومەلە و خلق کرد جانباخت ونمادی شد برای پیشمرگان کومەلە و مردمان زحمتکش و محنت زدە  کە فداکاری و از خودگذشتگی او در فکروخاطرات تودهای مردم ستمدیدە همیشە زندە خواهد ماند.

در شرایطی بە پیشواز این یاد بود می رویم  کە صدای اعتراض مردم برای معیشیت روزانە،  نبود هر گونە آزادی درایران وکردستان بەاوج خود رسیدە است، .درحالی کە جهان هم شاهدە این اوضاع است کە جواب در خواست برحق مردم را با سرکوب و تیر و تفنگ  می دهند، در تمامی زمینەها رژیم ناکام ماندە است، دیگر توان کنترل اوضاع و ادارە کردن و حکومت کردن را ندارد، و بیشتر ازهروقت در طول حکومت کردنش بە لبە پرتگاە وسقوط نزدیک شدە است، تنها چیزی کە دردست این رژیم دیکتاتور باقی  ماندە است  نیروی سرکوبگرو بسیج است ، ودیگر این هم جوابگو نیست ، درنهایت دراین میدان پیروزی بامردمی است کە صدای برحق خود را بلند کردە، وسرمشق شعارشان هدف دادن سران اصلی این رژیم خون خوار است. در این راستا کە تحولات اساسی در انتظار است پیشمرگ کومەله مسئولیت سنگینی بر دوش دارد، مثل یک حزب چپ وآزادی طلب و خواستار عدالت اجتماعی هر پیشمرگ کومەلە این مسئولیت را برعهدە دارد کە در آگاە سازی و گام برداشتن برای خواستهای حق طلبانە این مردم  وارد  میدان  شدە و در تمامی زمینەها مثل همیشە کە بخشی از برنامە واساسنامە کومەله بودە است، در تمامی عرصەهای اجتماعی وسیاسی گام بە گام درکنار مردم باشد برای ادامە دادن این مبارزە تا رسیدن بە آرمانهای انسانی. 
 ،،،،،،زندە باد آزادی و برابری ،،،،،،زندە باد مبارزات  بر حق خلق کرد
چیا صالحی 
٣١ خرادا ١٤٠١