مقالات

ایرانی متفاوت در دفتر ریاست جمهوری

06:36 - 13/8/2020

چند روز پیش روحانی در جلسه دولت بیان کرد "آمار نشان می دهد که  ما در زمینه پتروشیمی، فولاد، آب، برق، تصفیه خانه ها، کشاورزی و بورس بهتر شده ایم

سیران احمدی/p>

 

. اکنون بسیاری از کشورهایی که تحریم نیستند رشد اقتصادی 30 درصد کاهش را داشته اند اما ما احتمالا تا پایان سال رشد اقتصادی مثبتی خواهیم داشت و شرایط اقتصادی در ایران خوب است".
سوالی که مطرح می شود این است که روحانی از کدام کشور ایران صحبت می کند؟ ایرانی که مردم در آن زندگی می کنند، یا ایرانی که در دفتر ریاست جمهوری دربارەاش سخن میگویند؟ 
روحانی در حالی از وضعیت مطلوب اقتصادی صحبت می کند که از هفته گذشته اعتصابات کارگران در 38 مجموعه صنعتی بزرگ در ایران شروع شده است. کارگران هفت تپه پنجاه ویکمین روز اعتصاب را پشت سرگذاشتە اند و کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق چند ماه گذشته خود روز شنبه 18 مرداد دست از کار کشیدند. کارگران شرکت پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیاء در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی نیز محل کار خود را ترک کردند و همچنین کارگران آذران گستر پالایشگاه  قشم نیز به اعتصاب خود ادامه دادند. در کنار این اسامی باید اعتصاب کارگران شرکت هپکو، پالایشگاه پارسیان، شرکت آسفالت طوس، فولاد سنگان، پالایشگاه اصفهان، میدان نفتی آزادگان شمالی در هویزه، پتروشیمی و پالایشگاه لامرد، پالایشگاه جفیر اهواز، پتروپالایش کنگان، پتروشیمی سبلان، نیروگاه برق رود شور تهران، نیروگاه ایرانشهر، شرکت آ.جی.سی در پالایشگاه  آبادان، شرکت سینا صنعت در پتروشیمی پارس، فاز 14 پیمانکاری مطوری در پارس جنوبی، پتروشیمی هنگام و پالایشگاه ماهشهر، نیروگاه برق پارس جنوبی، نیروگاه سیکل ترکیبی مپنا بویلر در مشهد، شرکت ارتو پارت پیمانکاری باقری، پتروشیمی رازی، نیروگاه سیکل ترکیبی تبریز و پتروشیمی بوعلی را نیز اضافه کرد.
 کارگران تمامی این واحدها نه تنها چندین  ماه  است که حقوق دریافت نکرده اند، بلکه به دلیل تعطیلی بیشتر این واحد ها، از کار برکنار و تنها منبع درآمد مالی خود را نیز از دست داده اند. آن هم در شرایط اقتصادی امروز ایران که دلار هر روز نرخ بالاتری از خود به نمایش می گذارد. نرخ کالاهای اساسی معیشتی در ایران هر روز در حال افزایش است و توان خرید مردم هر روز نسبت به روز قبل کمتر می شود.
جامعه ایران در حالی با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند که کرونا نیز مخارج بیشتری را بر مردم تحمیل میکند. هزینه خرید لوازم بهداشتی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده از یک طرف، مخارج و هزینه های درمانی و بازار سیاه  داروهای جدید موثر در درمان کرونا نیز از سوی دیگر، که همگی بر عهده خود مردم است.
حال مردم ایران از حکومتی که رئیس جمهور دولت از مشکلات اقتصادی مردم بی خبر است و یا اینکه عمدا خود را به بی خبری می زند و آمارها و خبرهای نادرست و اشتباه را منتشر می کند چه انتظاری می توانند داشته باشند. به نظر می رسد دولتمردان در ایرانی متفاوت در خیابان پاستور نسبت به مردم زندگی می کنند.
 

06:31 - 15/8/2020 بروز شده است.