اطلاعیه‌ها

اطلاعیە حزب کومەلە پیرامون دروغ پردازیھای جریان موسوم بە حکمتیستھای خط رسمی

11:20 - 26/1/2022

اطلاعیە حزب کومەلە پیرامون دروغ پردازیھای جریان موسوم بە حکمتیستھای خط رسمی

کمیته مرکزی حزب کومەلە کردستان ایران 


مردم مبارز!
دوستان و دلسوزان جنبش رهائی بخش کردستان!
اخیرا جریان حکمتیست( خط رسمی) طی اطلاعیه‌ای سرتاپا دروغ و افترا به بهانه  مواردی از خودکشی در اردوگاه‌های حزب کومەلە کردستان ایران و بزرگ نمایی آن، تعدادی از کادرهای کومەلە و بخصوص رهبری حزب کومەلە را به دسیسه‌چینی و قتل این اشخاص به خاطر اختلافات سیاسی متهم کرده است. ما قویا چنین ادعا و اتهامی که تنها می‌تواند برخاسته از اذهان بیمار و پر از نفرت آنان باشد را رد کرده و آن را سرتاپا کذب میدانیم.
 لازم به یادآوری است که موارد خودکشی که هراز چندگاهی اردوگاه های کومەلە اتفاق افتاده است، با احترام به اصل حاکمیت قضایی  حکومت اقلیم کردستان بلافاصله به دستگاه‌های مربوطه اطلاع داده شده و همه گونه همکاری برای تحقیقات لازم با این نهادها به عمل آمده است.  در هیچکدام از این موارد نشانه مشکوکی  که دال بر وقوع جنایتی باشد اعلام نشده است. این ادعا نیز که کادرهائی از کومه له از جانب دادگاه با اتهامات این چنینی روبرو شده باشند حقیقت ندارد و مثل بقیه ادعاهاشان دروغ و کذب می‌باشد. در عین حال یادآوری می‌کنیم که در آینده نیز هر وقت لازم باشد مدارک مربوط به این حوادث دردناک که هر کدام در نوع خود یک تراژدی انسانی می‌باشد را برای تحقیقات در اختیار هر مرجع صلاحیتداری قرار خواهیم داد. 
مردم شرافتمند، دوستان و دلسوزان جنبش رهائی بخش کردستان!
آنچه در این میان بایستی توجه هر انسان شرافتمندی را به خود جلب کند، سقوط اخلاقی شدید این دارودسته و انگشت شماری از امضا کنندگان طوماری می‌باشد که در ذیل اطلاعیه کذائی آنان آمده است. سو استفاده از عواطف خانواده‌ها و والدین این جانباختگان و همکاری با دستگاه‌های امنیتی و تبلیغاتی رژیم جمهوری اسلامی در تلاش برای اعاده دادرسی و پرونده سازی در این موارد، نفرت‌پراکنی بیحد و حصر علیه کومەلە و رهبری آن، فراهم کردن مواد و مصالح تبلیغاتی برای ارگان‌های امنیتی و دروغ‌پراکنی جمهوری اسلامی تنها بخشی از نشانه‌هائی است از این هماهنگی و همکاری و سقوط اخلاقی. 
در این میان توجه همه رفقائی را که صرف‌نظر از تعلقات حزبی‌شان همیشه در آرزوی وحدت و یکپارچگی در صفوف کومەلە به سر برده‌اند  را به این نکته جلب می‌کنیم که بخش زیادی از این تبلیغات در فضای مجازی ازجانب هواداران این جریان و دنباله روان آنان صرف مخالفت، کارشکنی و تبلیغات هیستریک علیه تلاش‌های اخیر جهت اتحاد مجدد دو بخش کومەلە می‌باشد. همین حقیقت کافیست تا نشان دهد دشمنی آنان تنها متوجه کومەلە نبوده و کل جنبش آزادیخواهانه‌ی کردستان را در بر می‌گیرد. 
حزب کومەلە کردستان ایران ضمن محفوظ نگەداشتن حق پیگیری این تھمت و افتراھا از مجاری قانونی،   اعلام میدارد کە نفرت پراکنی، جنجال سالاری و دروغ و دشمنی این جریان راە بە جائی نبرده و در آینده نیز نخواھد برد. کومەلە با اتکا بە حقانیت تاریخی و حمایت بیدریغ مردم شرافتمند و دلسوز کردستان بر وحدت و یکپارچگی صفوف کومەلە و جنبش کردستان پای خواھد فشرد.
کمیته مرکزی حزب کومەلە کردستان ایران 
 29  ماه دسامبر سال 2021 میلادی
8 دی ماه سال 1400 شمسی