مقالات

"خوزستان_تنها_نیست

10:26 - 24/7/2021

اوضاع و احوال این روزهای مردم و سرزمین ایران بیش از پیش بی کفایتی و سو مدیریت و رانت خواری رژیم و حکومت ننگین آخوندی را روشن و شفاف تر از همیشه در معرض دید همگان و جهانیان قرار داده است.


ظلم و بیداد حکومت ایران بر مردم و بخصوص اقلیت‌هایی که در مناطق پراکنده و شهرهای مختلف ایران هستند بیشتر از همیشه خود را نشان می دهد. کوردها و عربها جزو آن دسته ملیتهایی بوده اند که همیشه در تیررس ظلم و جور همه جانبه اقتصادی فرهنگی سیاسی رژیم بوده اند و حکومت تمام توان و هزینه های زیادی را برای سرکوب کردن ندای حق گاه و بیگاه این ملیتها کرده است. واضح و مبرهن است که هر گونه حق خواهی از هر سمت و سوی مردم با سخت ترین و ددمنشانه ترین جواب از سوی رژیم و جیره خوارنش روبه رو می‌شود.. در سال‌های اخیر اعتراضات ۸۸؛ آبان ۹۸ نمونه های بزرگ این اعتراضات و دادخواهی هاست که به دنبال آن خونهای بیشماری بر زمین ریخته شد و بسیاری اعدام،  شکنجه و زندانی شدند. در حکومت فاسد ایران جواب کولبر، گرسنگان، تشنگان، آزادیخواهان، جوانان رشید و قهرمان ورزشی، مخالفان حکومت فقط و فقط با اعدام و گلوله و شکنجه است!!

بحران کم آبی این روزهای خوزستان نه از بهر تغییرات اقلیمی که به سبب عدم مدیریت در طی ۴ دهه  و از روی عمد خشک کردن منابع آب زیرزمینی و حفاری های بیش از حد وزارت نفت برای دست یافتن و بهربرداری راحتر به منابع و چاه‌های نفت آن منطقه می باشد. بحران آب و یا بهتر است بگوییم بحران زندگی در خوزستان دستاوردی است که از زمان خاتمی کلید خورد، توسط احمدی نژاد تشدید و با روحانی به فاجعه امروز تبدیل شد‌.

مشکلات و دردهای مردم در این حکومت نه تنها چاره و درمان نمی‌شوند بلکه با عوض شدن دولت دست به دست و بزرگتر می‌شوند. اعتراضات مردمی برای کمبود آب با سرب داغ جواب داده می‌شود و هیچ گونه نهاد و نسئولی از این حکومت فاسد جوابگوی مردم دردمند نمی باشد. در شرایط کنونی پایانی بر تمامی دردهای مردم و ننگ های حکومت فقط و فقط اتحاد و همبستگی و ملحق شدن مردم سایر نقاط دیگر ایران است. با توجه به وسیع شدن این اعتراضات حکومت از هیچ گونه تلاشی برای سرکوب و جلوگیری از این خیزش‌ها دریغ نمی کند،همبستگی مردم و ایستادگی آنان عمر ننگینشان را زودتر از آنچه که در اذهان عمومی است پایان و خاتمه می دهد.
"خوزستان_تنها_نیست
 

پربازدیدترین