اطلاعیه‌ها

حذف و ترور مخالفین جمهوری اسلامی ایران محکوم است

11:25 - 20/7/2021

حذف و ترور مخالفین جمهوری اسلامی ایران محکوم است

حزب کومەلە کردستان ایران 

 

افشاگری اخیر وزارت دادگستری آمریکا و انتشار خبری مبنی بر توطئه و تلاش سرویس‌های جاسوسی و امنیتی جمهوری اسلامی برای ربودن "مسیح علی نژاد" از فعالین برجسته‌ی رسانه‌ای و حوزه‌ی حقوق زنان و از دادخواهان کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه به‌منظور انتقال وی به ایران، آغازگر موجی از واکنش‌های داخلی و بین‌المللی بوده است. 

این نخستین بار نیست که رژیم جمهوری اسلامی به‌جای حل مسئله و پاسخگو بودن در قبال ناکارآمدی و جنایاتش در برابر مخالفین، معترضین و دادخواهان به انکار مسئله، فرافکنی و پناه بردن بە مکانیسم سرکوب، حذف و ترور روی می‌آورد و هم‌زمان با سرکوب‌های خشونت‌بار در داخل، برنامه‌ریزی و اجرای توطئه‌های شوم جهت هراس افکنی را در بیرون از مرزها همچون رویەای در دستور کار قرار می‌دهد. 

کارنامه‌ی حاکمیت جمهوری اسلامی مملو از اقدامات جنون‌آمیزی چون انفجار در اماکن عمومی، ترور دەها چهره‌ی شاخص اپوزیسیون و صدها تن از فعالان سیاسی و مدنی کرد بودە است کە در سال‌های اخیر با دور جدیدی از ترورها در اروپا، تلاش برای بمب‌گذاری و ربودن کسانی چون فرود فولادوند، روح‌الله زم، حبیب اسیود و جمشید شارمهد شتاب بیشتری نیز به خود گرفته است. 

تروریسم فرامرزی، توطئه‌چینی، آدم‌ربایی، خرابکاری، سرکوب و کشتار خون‌بار، شکنجه‌های روانی و فیزیکی، تهدید، ارعاب و اعدام از ارکان جدایی‌ناپذیر رویکرد و عملکرد این رژیم بوده است. این میزان وحشت و بیم از گردش آزادانه‌ی اطلاعات، آگاه‌سازی عمومی و رشد، ترویج و تعمیق جنبش‌های اجتماعی در نظامی تمامیت‌خواه و انحصارطلب که تمام توان و تلاش خود را برای تولید و پرورش بندگان و بردگان فرمانبر تحت القابی چون امت اسلامی و ملت متدین به کار بسته قابل‌درک است.

 اما آنچه این استیصال و درماندگی را نمایان می‌سازد، تناقض عینی اقدامات نظام با ادعاهای حکومتی است که خود را دارای پشتوانه‌ی مردمی، اقتدار و مشروعیت می‌داند. 

حزب کومەلە کردستان ایران توسل به شیوه های قرون وسطایی، نقض گسترده‌ی مبانی دموکراتیک و حقوق بشری، پایمالی تعهدات بین‌المللی و هرگونه تلاش در جهت ارعاب و ترور و خفه نمودن صداهای مخالف، دادخواهانه و روشنگرانه را محکوم و مردود می‌داند و از جامعە جهانی مشخصاً طرف‌های درگیر در مذاکرات هسته‌ای تقاضا دارد تا فشارهای خود را بر ج.ا در جهت رعایت اصول و موازین انسانی و دموکراتیک و پایبندی بە تعهدات بین‌المللی افزایش دهد. 

حزب کومەلە کردستان ایران 
دبیرخانه‌ی کمیته‌ی مرکزی

٢٦ تیرماه ۱۴۰۰خورشیدی 
برابر با ١٧ جولای ۲۰۲۱ میلادی
 

11:27 - 20/7/2021 بروز شده است.

پربازدیدترین