حقوق بشر

آکسیون اعتراضی در شهر آمستردام هلند بمناسبت نقض گسترده حقوق بشر در ایران

02:31 - 14/12/2020

آکسیون اعتراضی در شهر آمستردام هلند بمناسبت نقض گسترده حقوق بشر در ایران

حزب کومەلە کردستان ایران همراه با چند حزب و سازمان دیگر آکسیونی را بر علیە جمهوری اسلامی برگزار کردند.

 

بمناسبت ۱۰ دسامبر "روز جهانی حقوق بشر" بعداز ظهر روز شنبه ۱۲ی دسامبر، حزب کومەلە کردستان ایران  همراه با  "شورای اکسیون های مشترک در هلند" گرد هم آمدند تا در اکسیونی جهت محکوم کردن نقض حقوق بشر در ایران همبستگی خود را با مردم داخل ایران نشان دهند!

در این آکسیون که در میدان "بورس پلاین" شهر آمستردام برگزار شد برگزار کنندەگان  با گذاشتن  تریبون و گذاشتن چند نوشته، عکس و پلاکارد در ارتباط با نقض حقوق بشر در ایران، توجه حضار و رهگذران را به این اکسیون جلب کردند.

پیام مشترک برگزارکنندەگان و میزبان های اکسیون از طرف رفیق کاوه سرسیفی خوانده شد و همزمان با پخش اطلاعیە  مشترک هر کدام  پیام خود  ارائە دادند!
در این اکسیون پیام کوتاه حزب کومەلە از طرف رفیق " کاوه سرسیفی" قرائت شد. در این پیام ضمن اشاره به جنایت رژیم ایران در کردستان، اعدام 59 جوان بی گناه مهاباد، رامین حسین پناهی، ساسان آل کنعان ،اسماعیل محمدی و همه ی جنایت های دیگر مثل کشتار کاسبکارن مرز ها، جمهوری اسلامی محکوم شد. همچنین اشارە شد بە همبستگی اپوزیسیون در خارج کشور خصوصا در کشور هلند شد.
از طرف  سازمان دیگری از  کردستان ایران " سازمان بین المللی حقوق بشر کردستان ایران" پیامی  به زبان انگلیسی از طرف خانم "زهرا باوندپور" خوانده شد و اعدام های ایران محکوم شد و درخواست تلاش همه جانبه برای متوقف کردن اعدام شد

در این اکسیون هم متاسفانه به خاطر قوانین مربوط به کرونا اجازه اعتراض برای افراد زیادی امکان پذیر نبود و میزان اعتراض کننده ها قبلا توسط شهرداری اعلام شده بود

درمیانە اکسیون رفقای کومله بحث و بررسی در مورد نقض حقوق بشر در ایران به خصوص در کردستان با حضار و رهگذرها انجام دادند

حزب کومەلە  کردستان ایران
کمیته ی هلند
12-12-2020

 

 

 

09:24 - 15/12/2020 بروز شده است.

پربازدیدترین