گزارش

پیام کمیتە سوئد حزب کوملە کردستان ایرن در حمایت از خیزش خوزستان و سایر شهرهای ایران :

09:22 - 5/8/2021

پیام کمیتە سوئد حزب کوملە کردستان ایرن در حمایت از خیزش خوزستان و سایر شهرهای ایران :

حاکمیت اسلامی ایران از بدو تاسیس بر پایە نابرابری و تبعیض بنا شدە .


تبعیض علیە نیمی از جمعیت ایران یعنی زنان رسمی و قانونی است .تبعیض علیە اقلیتهای مذهبی و دگراندیشان و اقلیتهای قومی نیز رسمی و قانونی است . از طرف دیگر قشر روحانیون از امتیازات ویژەای برخوردارند ! کشور بر اساس قوانین شرعی ١٤٠٠ سالە ادارە می‌شود ! قصاص ، شلاق‌زدن ، اعدام در ملائ‌عام ،شکنجە ، سنگسار ، قطع اعضا ،مجازاتهای قرون وسطائی توسط حاکمان اسلامی وسیعا اعمال می‌شود ! علاوە بر آنکە مدیریت جامعە کە بر اساس روابط ١٤٠٠ سالە است و با میزان شعور و دانش امروزی هیچ خوانائی ندارد ،شیرازە اقتصادی و زندگی اجتماعی را از هم پاشیدە است ! تنها وسیلە ماندگاری این دارودستە جنایتکار تهدید و تحمیق و تتمیع است .نفرت از حاکمان اسلامی در تمامی سطوح جامعە رسوخ کردە است .هرازچندگاهی مردم بەجان‌آمدە خشم و نفرتخود را نسبت بە ستمکاریهای آنها نشان می‌دهند . و حاکمان اسلامی هم در کمال وقاحت و شقاوت با آن برخورد می‌نمایند . تازەترین دور اعتراضات از خوزستان در اعتراض بە کم‌آبیی کە نتیجە مستقیم سیاستهای غلط و تبعیض‌آمیز حاکمان اسلامیست رخ داد . رژیم در جواب خواست عادلانە مردم مانند همیشە بە جای آب بە آنها را گلولە داد ! سیاستهای غلط اقتصادی ، اجتماعی و خارجی رژیم مملکت را بە ورشکستگی کشاندە است ! مخالفت با سیاستهای نادرست رژیم شکلی سراسری بە خود گرفتە است . همین امر مایە وحشت رژیم را فراهم آوردە است . این وحشت رژیم در کردستان بیشتر خود را نمایان می‌نماید ! دستگیریهای اخیر در کردستان گواە این ترس و وحشت است ! قطع انترنت و ایجاد محدودیت قانونی برای کاربران و بازداشتهای فراوان نشان از ترس آنها از مردم بەجان آمدە است .
ما پشتیبانی و همدردی و هم‌دلی خود را از قیام مردم خوزستان و سرتاسر ایران اعلام میداریم . ما می‌کوشیم تا آنجا کە در توان داریم صدای آنها را بە گوش وجدان بیدار جهانی برسانیم . 
مردم ایران در انتخابات اخیر نشان دادند کە این حاکمیت فاقد مشروعیت است و حق ادارە مملکت را ندارد . کارنامە اقتصادی و مدیریتی رژیم بارزترین گواە این عدم مشروعیت رژیم است .از این روی ما از همە مجامع بین‌المللی و دولتهای جهان خواهانیم کە بە این خواست مردم ایران ( عدم مشروعیت حکومت اسلامی) توجە نمودە و روابطدیپلماتیک و اقتصادی خود را با این حکومت فاشیستی و ارتجاعی قطع نمایند .و اجازە بدهند کە مردم ایران خود سرنوشت خویش را تعیین نمایند .